Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Tuesday, October 26, 2010

::Baru terngadah::

Baru balik dari melihat satu kOnsert..tapi bukan kOnsert besar2an pn..hanya sekadar konsert untuk menghilangkan tensiOn student Ipg..ianya dianjurkan Oleh slh seOrg kawan ana di Ipg nie..(xprlulah dimentiOnkan nmanye ye)





Semasa dikOnsert ana tengOk ramai yg gembira...siap ada yg bertepuk tgn lagi sambil mengiringi sesuatu persembahan...ana pada mulanya terikut juga..maklumlah darah muda..(cewahhh)huhu...
tapi tiba2 ada sesuatu yg menarik ana dari terus melakukan perbuatan itu..seperti ada suatu gelOra yg cuba menghentam...

Ana rasa gementar..seluruh kaki tangan menggeletar..nk cakap tidak makan padahal sebelum ke sana tadi ana terlebih dahulu mkn...
mata ana berpinar2...MasyaAllah alangkah seramnya keadaan ana ketika itu...
Apa sebenarnya yang ana rasakan ini..? ana mengajak seOrang rakan ke kOperasi untuk membeli sedikit makanan..tetapi bila menjamah makanan gementar itu tidak juga hilang...

Ana terasa takut..ana meluahkan pada rakan ana itu.."Kenapa badan nie seram sejuk, gementar semacam je"?tetpi rakan tersebut juga buntu..dilihatnya muka ana pucat sekali.."Hafiz kenapa pucat nie"?
ana sendri tidak tahu puncanya...


Kuasa Tuhan melebihi segalanya...itulah ungkapan yg terlintas di benak pemikiran ketika itu..
Ana cuba berselawat ke atas junjungan besar..mOhon pertOlongan dari Dia yang Maha Pengasih..mulut ana tidak bergerak tetapi hati ana tidak henti berzikir..

Ana rasa pelik sangat..kenapa pada malam nie jadi seperti itu?
mungkinkah ini Hidayah untuk ana supaya meninggalkan kOnsert itu?(buat pengetahuan selepas pergi ke kOperasi ana tidak pergi ke tapak kOnsert walaupun hajat untuk ke sana semula selepas membeli makanan)

Tempat itu penuh dengan hiburan...tidak terlanjur sekiranya ana mengatakan penuh maksiat..pelbagai karenah dan gelagat yang ada disana..hiburan yang melalaikan diri ini..



Syukurnya ana rasa..Allah menyelamatkan ana dari terus bergelumang disana...Terima kasih Ya Rabbi..Dikau menyayangi diri hambaMu ini...kasihnya Dikau pada ku tetapi aku??

No comments:

Post a Comment