Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Monday, January 17, 2011

::Muhasabah Diri Ini::

Bismillahirrahmanirahim..
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..
Alhamdulillah..syukur pada ALLAH SWT kerana masih memberikan ruang dan peluang untuk hambaNya yang kerdil ini untuk mencoretkan sesuatu di atas tikar layar maya ini..InsyaALLAH..

Muhasabah diri..walaupun ana selalu menulis dalam blog ini..tetapi kata-kata yang berupa nasihat itu ana sendiri langgar..ana sendiri kadang2 terbabas..

Ana cuba untuk memperbaiki diri sendiri..kerana itulah antara salah satu sifat insan yang mulia..senantiasa MEMPERBAIKI DIRI SENDIRI!!..
Terkadang ana terfikir..."Layakkah aku untuk menasihati orang lain sedangkan aku sendiri terkadang terbabas?"..layakkah aku untuk menjadi seorang daie??

Justeru ana akan terus-menerus untuk memperbaiki diri ini..biar apapun jua halangan dan rintangan InsyaALLAH ana akan harunginya...

Syukran Jazilan Ya Rabb..kerana membukakan pintu hati hambaMu yang sekian lama terkunci ini..Syukur padaMu kerana menemukan daku dengan sinar hidayahMu..Syukur jua padaMu kerna memberikan tarbiah yang amat bernilai ini..Pintaku padaMU agar jangan dipalingkan hatiku ini untuk terus berada dalam kegelapan kesesatan sebaliknya Dikau palingkan hatiku untuk bertatih dan seterusnya melangkah ke jalan terang sinar iman dan taqwaMu..Amin Ya Rabbal Alamin..(^_^)

No comments:

Post a Comment