Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Sunday, August 22, 2010

aku renungi kebesaranMu Ya Rabbi..

Alhamdulillah selesai berbuka bersama seorang sahabat yang amat saya kasihi..radix fried chicken a.k.a. RFC..
tidak sangka ianya begitu sedap..tidak keterlaluan jika saya menyatakan bahawa prOduk ini mampu menyaingi prOduk2 lain yang ada dipasaran..dan yang paling mustahak ianya adalah merupakan produk Islam..InsyaALLAH ianya akan maju..
Selesai berbuka saya bersama sahabat menunaikan sOlat Maghrib disurau premis tersebut..kami sOlat berjemaah..kerana disitu adanya rahmat yang berlipat ganda..InsyaALLAH..Syukur kerna masih diberikan peluang lagi untuk menunaikan sOlat berjemaah bersama-sama sahabat saya itu..
Ramai yang mengatakan keluar malam amat menyerOnOkkan...Ya!! itu saya tidak nafikan..tetapi ianya haruslah bertepatan dengan tujuan..selaraskan nawaitu...InsyaAllah apa yang dirancang berjalan dengan baik..
Sahabat saya membawa saya rOnda-rOnda pada malam ini..mungkin pada mulanya saya hanya menganggapnya membuang masa..tetapi tidak disangka ada hikmah disebaliknya..
Saya dapat melihat keindahan malam ciptaan Allah yang amat mengkagumkan..Subhanallah..ianya amat indah sekali..betapa besarnya kurniaan Illahi...betapa agungnya kebesaranNya..
Dia yang menjadikan siang dan juga malam..walaupun gelap namun pada malam itu terselit banyak keindahan yang tidak mampu diterOkai Oleh celik akal manusia..
Melihat bintang dan bulan membuatkan hati ini tenang, sejuk...Betapa pengasih dan penyayangnya Allah yang menjadikan "hiburan" ini kepada manusia.. TERIMA KASIH YA RABBI..

No comments:

Post a Comment