Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Saturday, August 7, 2010

warkah buat D!@..

Asssalammualaikum..
Orang minta maaf klau titipan Orang ini dibuat tanpa keizinan awak dulu...tapi dengan cara nie sajalah Orang nk luahkan segalanya... Orang tidak tahu mana silapny mana khilafnya sehingga diperlakukan sebegini..bermcam persOlan yang bermain difikiran Orang..salahkah Orang menyanyangi awak??
kalau benar salah mengapa tidak dari dulu awak melarang..mengapa mesti biarkan sahaja sehingga rasa sayang orang pada awak makin menebal..
Sekarang mana mungkin untuk Orang menghapuskan segala rasa sayang Orang pada awak..setelah sekian lama..segala tawa tangis yang kita kOngsi berdua..
Orang tidak pernah menyesal bertemankan awak..tidak sama sekali..sebaliknya Orang cukup bahagia..amat bahagia..awak penghibur Orang..awak segalanya bagi Orang..
Orang xnak berpisah dengan awak even sesaat sekalipun..Orang nak terus disamping awak..mana janji awak yang dulu??awak pernah cakap kat Orang yang awak takkan tinggalkan Orang..
sanggup ke awak nak biarkan segala kenangan kita berdua terhapus berlalu pergi musnah macam itu saja??sanggupkah...terus terang Orang katakan yang Orang tak sanggup..melihat awak bersedih pun Orang tidak sanggup inikan pula untuk melihat segala memOri berlalu pergi..
Jika awak rasa kehadiran Orang hanyalah membebankan Orang minta maaf..hanya awak yang Orang sayang..yang lain tidak memahami..diaOrang pandai menghukum tetapi tidak pandai menilai..awak juga pernah cakap kat Orang jangan percaya apa yang kita lihat tanpa kita selidikinya terlebih dulu...
Orang sedar yang Orang bukanlah terbaik untuk awak..Orang hadir ketika awak sudah ada yang punya..tetapi itu semua tidak penting...kerana yang Orang tahu kasih sayang awak tidak akan berubah...tetapi mengapa kini??kini awak lain sangat..sifat berahsia awak semakin menjadi-jadi.. awak banyak berdiam diri daripada berkata-kata...mana sifat penyayang awak??mana pergi sifat awak yang suka mengambil berat tentang Orang??
Orang sedih awak..sedih sangat...adakah kasih dan sayang Orang selama ini akan dipersiakan begitu sahaja..??adakah segala pengorbanan akak berlalu pergi macam itu sahaja??
Orang tak mahu awak..tak mahu..Orang takut..takut awak tinggalkan Orang..tOlOng hargai Orang awak...orang amat sayangkan awak...
kalau awak terbaca titipan ini Orang minta sangat awak menghargai Orang..berikan kembali kasih sayang seperti yang pernah awak berikan kepada Orang suatu ketika dulu...



Yang menyayangimu,,
hafizmOhdhamzah..

No comments:

Post a Comment