Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Sunday, August 15, 2010

Jika aku tidak layak, aku sedia pergi..

saya tahu saya bukanlah sesempurna teman-teman awak yang lain..
banyak kekurangan dan kelemahan pada diri saya..
tapi mengapa sampai begini diri saya awak buat?
kenapa mesti dirahsiakan hal itu?
awak membuatkan hati saya sedih..

petang ini..tergerak hati saya membaca blOg awak..
"LUAHAN RASA HATI" itu tajuk pOst dlm blOg awak tue..
pada mulanya saya rasakan biasa sahaja..tapi bila tetikus saya scrOll ke bawah..
YA ALLAH...betapa terkejutnya saya.."awak xcident!!"
saya scrOll lagi ke bawah dan disaat itu air mata saya tidak tertahan lagi..
dari pada mulanya hanya bergenang kini menitis membasahi papan keybOard laptOp saya..

walaupun dalam bLog awak tue awk tulis tidak luka pape, tapi hati saya tetap merasa risau 
lantas telefOn bimbit saya gapai..lalu mendail nO awak..agak lambat awk mengangkat telefOn menambahkan lagi kerisauan hati saya...
hati saya tidak tenang..tidak putus2 saya berdOa agar awk selamat..
dan xsemena awk menjawab cOl " Assalammualaikum"
saya tidak banyak bicara terus bertanyakan "awk xcident semalam'?kenapa xbagitahu"?
tetapi awak tidak menjawab pertanyaan saya, sebaliknya awak hanya berdiam diri
hati saya bertambah risau. awak meminta saya cOl malam nanti..saya mengiyakan walaupun pada hakikatnya hati saya berdebar2..


waktu malamnya saya telefOn awk..
saya berbicara sendiri dengan awk..
saya tanya awak kenapa buat mcmnie??kenapa xberithu yg awak xcident?saya xdpt kawal emOsi saya lalu air mata say tumpah lagi..saya tidak mampu meneruskan kata-kata..beberapa kali perbualan ditelefOn tersekat2
terasa macam disaat itu saya ingin menjerit memanggil awk tapi bila terkenangkan kawan-kawan yg ada disekeliling saya pendamkan hasrat itu..

awak kalau saya tidak layak untuk menjadi diantara orang yg sepatutnya berada disisi awk kenapa tidak dri dulu lagi awk nyatakannya?kenapa mesti dibiarkan perasaan sayang saya pada awk makin lama mkin tebal..apa gunanya saya?apa pentingnya saya pada awk sehingga hal2 cmnie awk xnk langsung berkOngsi dgn saya..jika hal lain saya mampu untuk menerimanya awk tapi bukan untuk hal yg sebegini..
sampai sekarang hati saya terasa pedihnya awk..pedih dek kerana luka yang awk lakukan..TERIMA KASIH awk..terima kasih sebb buat saya sedih..

No comments:

Post a Comment