Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Sunday, August 8, 2010

BiCara HaTi yaNg tErlaRa...

aku xtahu macamana nk luahkan...terasa amat terkedu sekali...tanganku menggeletar untuk menaip butir huruf

dipapan keybOard laptOp...kerap kali ayatku tersasul...acapkali aku menekan butir keybOard yang tertera

tulisan "backspace". Aku xtahu apa yang harus aku lakukan..gementar...sedih, pilu semuanya bercampur baur...

ini semuanya gara-gara karya cerpen yang dia mahu aku membacanya..pada awalnya aku gembira kerana diberi keizinan untuk membaca karyanya yang masih belum diberikan kepada sesiapa pun..
tapi belum pun sampai setengah cerpen tersebut aku sudah tidak sanggup lagi mahu meneruskan pembacaanku....

Cerpennya berkisahkan latar kehidupannya..bermula dari sebuah famili yang amat bahagia sehinggalah ke satu perenggan yang tertulis " calon pembimbing ke arah-Nya"..sampai disitu aku tidak mahu membaca...
aku tahu siapa yang dimaksudkan itu...diri seorang insan yang teramat istimewa buatnya...belumpun sempat aku habis membaca tanpa disedari butir jernih bergenang dan jatuh ke atas keybOard...

Kenapa mesti aku menangis??tidak ada kena mengena dengan aku pun cerpen itu...aku menitiskan airmata kerana.......................................... ( tak mampu nak cakap )..
ketika ini pun airmataku masih lagi mengalir..kenapa mesti aku merasakan seperti ini??adakah aku................................................. ( masih terasa kelu )

*p/s : awak Owang xsanggup nak tulis...sOry..T_T







No comments:

Post a Comment