Bicara lidah...

Dengan lidah bisa buat hati terluka..
dengan lidah bisa bikin jiwa sengsara..
tajamnya ia dari mata pedang..
mampu menghiris hati kecil...
lembutnya ia mampu mengeraskan jiwa yang kekOsongan tanpa cinta Illahi...
pelihara lidah agar dapat hidup yang penuh dengan barOkah..
InsyaALLAH...

Wednesday, August 18, 2010

Bidadari chumel..

wahhh...Idup saya epi sgt rinie..
saya dikelilingi dengan bidadari2 yang amat chumel..
disaat keletihan saya mengendalikan majlis sambutan bulan kemerdekaan di skolh tempat saya ber'praktikum'
bila tengOk sahaja wajah2 chumel n riang ini..zuuuupPPP!!ilang sume penat saya..
mereka pengubat hati saya...


mereka amat chumel..
bila berkata2 mereka petah sekali..
tidak kering gusi dibuatnya..layan karenah mereka nie xde letih pn..
tapi saya berbunga2 dengan rasa sayang dan kasih..
bila lalu jea depan mereka..mereka akan menjerit "Encik hafiz..encik hafiz nk salam...
lantas saya hulurkan tangan..sungguh sOpan mereka..
terhibur rasa hati ini...


tadi sambutan manyak epi OO..huhu
bidadari chumel saya berJOGET sakan atas pentas..
mane xnye lagu pOp yeh yeh..ewahh...
best2...sakan perut saya gelak..huhuhu...
best sangat,,,


tapikan...syangnye...
saya dah nk abs dh berprktikum kt situ..
tggl sehari saja lagi..
sayangnye nk tgglkan bidadariku...
mereka asyik cakap kt saya ' cikgu janganlah pergi..kalau cikgu xde xsyok la...xbest..."
saya hampir nk menangis tyme mereka cakap camtu...
betapa sayangnya mereka pada saya..
begitu juga saya..

No comments:

Post a Comment